11. december, hvem skal jeg følge?

I de følgende to indlæg kommer vi ind på, hvad det betyder at ”followe” og at få ”followers”. Og hvordan du med fordel kan gøre ift. de begreber. I dag kaster vi os over ”at followe”.

Selve betydningen er ret simpelt: At followe betyder at følge andre på Twitter. Når du følger en person eller en virksomhed, vil deres tweets blive vist i din ”timeline”. Din timeline er den væg, hvor tweets, fra dem du følger, dukker op.

Hvem, der vil være god for dig at følge, afgør kun du. Det afhænger af dit formål med at være tilstede på Twitter. Men som udgangspunkt vil det være oplagt at følge andre virksomheder indenfor din branche eller konkrete personer, der kunne være interessante i forhold til din virksomhed. Det kan være de mest toneangivende personer i din branche, hvis perspektiver, du bør kende, eller det kan være personer, du gerne vil skabe en tættere relation til. Det kan være politikere eller mediefolk, der arbejder med din branche. Det kan være fagfolk eller personer med interessante holdninger eller idéer. Fordelen ved Twitter er, at du kan bevæge dig inden for præcis de rammer, du finder relevante.

Som inspiration foreslår Twitter dig, hvem du kan følge. Det kan være et godt sted at starte, hvis du er helt på bar bund, men gå efter at skabe relationer, der er mest muligt relevante. Er du helt ny i gamet, har Twitter ingen idé om, hvem der har relevans for dig, og derfor kan du nemt risikere, at Twitter slet ikke rammer plet med sine forslag. Men når du er begyndt at følge nogle stykker, bliver Twitter hurtigt klog på, hvem der ellers vil være interessant for netop dig og din virksomhed. På den måde kan du forholdsvis hurtigt udvide dit netværk. Og ellers er det med at gå på jagt hos dem, du følger – hvem følger de, og hvem følger dem. Der er helt sikkert god inspiration at hente.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.