13. december, hvad skal du twitte om?

Vi er ved at have fundamentet på plads, og du skal i gang med at twitte – men hvad skal du twitte om? I første omgang handler det blot om at du får prøvet mediet af. Kommer i gang. Lærer det hele at kende og får testet nogle af de ting, du har lært indtil videre. Senere kan du lave en mere konkret strategi for din tilstedeværelse på Twitter, så din kommunikation og ageren bliver målrettet og specifik. Hvordan du gør det, kommer vi ind på, når vi når tættere på juleaften. Men i første omgang kan du lige få testet mediet af, og så småt begynde at twitte.

 

Derfor får du her et par idéer til, hvad du kan twitte om:

  • Twit om hvad du læser: Læser du et interessant blogindlæg, en nyhedsartikel, en bog eller noget andet, du mener har relevans for dem, der følger dig, kan du skrive en kort teaser, der giver andre lyst til at kaste sig over teksten. Link meget gerne til teksten, så det er nemt for din følger at finde den.
  • Twit om hvad du ser: Indsæt for eksempel en spændende video fra Vimeo eller YouTube. Arbejder du med branding, kan det for eksempel være en video, der handler om, hvordan man skaber et unikt brand. Selv om du ikke har lavet en specifik strategi for din brug af Twitter, er det altid en god idé, at tænke relevans, faglighed og værdiskabelse ind som pejlemærker. Det betyder dog ikke, at du ikke kan bruge humor og underholdning som værdiskabende elementer.
  • Twit om hvad du hører: Vis at du følger med og ved hvad der rør sig i din branche. Twit for eksempel om aktuelle debatter, branchestrømninger, politiske beslutninger eller andet der synes relevant i dit hjørne af medielandskabet.
  • Twit om eget indhold: Har du en blog eller et nyhedsbrev, er Twitter et oplagt sted at promovere nyt indhold. Link direkte til et nyt blogindlæg eller nyhedsbrev.
  • Retweet: Sidst men ikke mindst er det en god ide at retweete noget andre har skrevet, hvis, du mener, det er relevant og spændende for dine følgere. Det er også en rigtig effektiv måde at gøre opmærksom på sig selv på Twitter.
  • Kommenter på andres tweets: Er du tom for ideer, til hvad du skal twitte om, kan du bruge reply-knappen og kommentere på andres tweets. Det er en god måde at vise interesse og engagement på Twitter.

Du kan twitte om alt mellem himmel og jord, men har du en virksomhedsprofil, er det vigtigt, at du hele tiden har fokus på, hvad din virksomhed vil signalere. Vær professionel, relevant og værdiskabende i dine tweets – og husk, du taler i et offentligt rum.

 

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.