17. december, Twitter er ikke en markedsføringsplads

Vi har indtil nu fået afklaret, hvordan du opsætter en profil og hvordan du i grove træk gebærder dig på Twitter. Vil du arbejde mere målrettet med Twitter, kan du i resten af denne Twitter-julekalender finde fif til, hvordan du laver en effektiv Twitterstrategi.

Inden vi går i gang, vil vi lige slå fast, at Twitter ikke er en markedsføringsplads. Så glem tanken om at bruge Twitter til direkte salg og brug i stedet mediet til at gøre opmærksom på din virksomheds image, dit website og andre kanaler, du kommunikerer på.

På Twitter eksisterer en kultur, hvor man deler informationer og inspirerer hinanden. Vær bevidst om dette, når du de næste dage skal i gang med at lægge en strategi for, hvordan din virksomhed skal begå sig på mediet.

Dine følgere vil ikke læse om dine fantastiske tilbud – hvis de vil shoppe, skal de nok selv opsøge dine varer eller services på din hjemmeside. Dog er det en god idé, at give dem oplevelsen af, at du har interesse i dem og er villig til at give dem noget. Så sørg endelig for at netværke, skabe dialog og give masser af inspiration.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.