18. december, fastlæg dit mål med Twitter

I dag tager vi fat på første element af din strategi til Twitter. Det første du skal gøre, er at fastlægge et mål. Hvorfor er du på Twitter – hvad vil du bruge det til? Er dit mål for eksempel at styrke dit brand? At blive mere synlige for potentielle kunder? At generere leads? At opbygge kundeloyalitet? Eller måske at etablere et branchenetværk?

Der kan være mange gode grunde til at være på Twitter. Det er blot vigtigt, at du vælger et specifikt mål og arbejder efter det. Et godt mål er et mål, der støtter op om virksomhedens overordnede målsætning. Hvis din virksomheds overordnede mål lige nu er at få flere kunder, vil det være oplagt at bruge Twitter til at skabe synlighed omkring virksomheden og få opbygget kundeloyalitet.

Sørg for, at det mål, du sætter, er realistisk og håndgribeligt her og nu. Fastlæg for eksempel et delmål for de første tre måneder, derefter de næste seks måneder og så det næste år. Og husk at det er i orden at revurdere undervejs. Dels fordi du er ny i mediet og kan risikere at fejle. Dels fordi dit mål kan ændre sig, når du lærer mediet at kende. Og dels fordi sociale medier generelt hele tiden ændrer sig, så det kan være, der kommer nogle nye funktioner eller tiltag på Twitter, der gør, at dit mål ændrer sig. Lige som din virksomhed måske gør, så det er naturligt at justere.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.