21. december, hvem er dine konkurrenter?

I dag handler det om noget, der ofte kan give sved på panden, nemlig dine konkurrenter. Dine konkurrenter vil højest sandsynligt også vise sig for dig på Twitter. Er dine konkurrenter af en eller anden grund ikke på Twitter, sidder du med en enestående mulighed, for at være den første på Twitter indenfor din branche.

Du gør klogt i jævnligt at orientere dig på Twitter og undersøge, hvem dine konkurrenter er, og hvordan de håndterer mediet. Det kan give dig ideer og inspiration til, hvad du vil eller ikke vil gøre.

Den bedste måde at få indsigt i, hvordan andre i din branche gebærder sig og formår at kommunikere med kunderne, er at holde et vågent øje med, hvad de gør. Det er ikke usædvanligt, at konkurrenter følger hinanden på Twitter. Twitter er jo et åbent netværk, hvor åbenhed for hinanden er velset. Hvis du ikke ønsker at følge er person eller en virksomhed, så brug søgefunktionen. Søgefunktionen er oplagt til at finde andre virksomheder og undersøge, hvordan de arbejder med Twitter.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.