4 grunde til, hvorfor du bør bruge sociale medier

Sociale medier fylder mere og mere i vores liv, og som virksomhed kan man ikke længere lukke øjnene for den udvikling. De sociale medier giver en unik mulighed for at eksponere dit brand og lære dine forbrugere at kende, så du er nødt til at tage stilling til det. For at hjælpe dig lidt på vej, har vi listet de fire vigtigste grunde til, hvorfor du bør overveje, om sociale medier skal være en del af din virksomheds kommunikationsstrategi. 

Sociale medier

Enorm eksponering

De sociale medier kan nå længere ud, end du tør håbe på. Tv-reklamer og avisannoncer når selvfølelig ud til mange, mange tusinde modtagere, men de er også meget, meget dyre. Med sociale medier er der mulighed for, at du kan eksponere dit navn, din virksomhed eller dit produkt meget bredt.
Kommunikation via sociale medier er mere end traditionel massekommunikation, som vi kender den, hvor én kommunikerer ud til mange. De sociale medier åbner nemlig op for, at de mange, der får budskabet i første omgang, kan være med til at sprede det yderligere. Der er altså mulighed for en enorm viral effekt, hvor dit budskab kan arbejde sig frem som en lavine.

Det bliver ved og ved - fortsat eksponering

Traditionelle og offline medier glemmer dig hurtigt, og du er hurtigt ude i kulden igen. På sociale medier kan du – med den rigtige indsats og det rigtige indhold – holde på dine modtagere og få dem til at snakke om dig. Hvis du formår at få dine brugere på diverse sociale medier til at engagere sig i dig, har du en guldgrube, der kan give meget mere end en traditionel tv-reklame.

Interaktion og dialog

En af de vigtigste elementer ved sociale medier er muligheden for at være i tæt dialog med sine brugere. Det giver et godt fundament til forretningsudvikling og målrettet kommunikation. Sociale medier giver dig mulighed for at lære dine brugere at kende, så du ved, hvad der virker og ikke virker.

Søgemaskinerne vil elske dig

Søgemaskinerne ser mere og mere værdi i aktiviteten og indholdet på de sociale medier, og formår du at være aktiv og vedholdende på sociale medier, øger du dine chancer for at dukke op på de første sider i en søgning. Og vi ved jo godt, at brugerne ikke når meget længere end til de første sider i søgeresultaterne.

Der er mange flere grunde til, hvorfor din virksomhed bør bruge sociale medier, og vi har kun listet fire af dem, vi synes, er de vigtigste. Sociale medier er ikke længere kun en trend mellem teenagere eller et sted, hvor man kan følge sine gamle klassekammeraters liv. Sociale medier er meget mere end det, og det giver virksomheder en unik mulighed for at vokse og udvikle sig.

Er du klar til de sociale medier?

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.