Content Marketing: godt indhold giver succes

En rutineret faldskærmsudspringer og mildest talt en vovehals. Felix Baumgartner hedder manden. I et cylinderformet metalhylster befinder han sig 39 kilometer ude i rummet. Hele verden holder vejret. Med ordene ”I’m going home now” læner han sig fremover. Og falder. I frit fald gennem skyerne og lige ind i rekordbøgerne.

Bagmændene bag springet er Red Bull. I det spilt-sekund Felix Baumgartner rammer jorden, topper Red Bulls brandværdi. Med opmærksomhed fra hele verden får Red Bull skabt en verdensomspændende nyhed og en rigtig god historie, som i særdeleshed bidrager til at styrke deres brand.

Den gode historie skaber efterspørgsel

Godt indhold er nøglen til forbrugernes opmærksomhed. En god historie, som den Red Bull skabte, kan selv den største facadeannonce på Rådhuspladsen ikke måle sig med. Forbrugerne vil underholdes, inspireres og føle de får noget særligt. Det fik de med Felix Baumgartners spring.

Content Marketing handler altså om at skabe relevant indhold. Indhold, din modtager finder værdi i. Hvad enten det er læring, underholdning, inspiration eller noget andet. Leverer du relevant indhold, opbygger du en vigtig relation til modtageren. En relation der skaber tillid til din virksomhed og kan være grunden til, at modtager, din potentielle kunde, vælger netop dit produkt.

Content Marketing på budget

Content Marketing behøver naturligvis ikke være så ekstremt som at sende en mand ud i rummet og lade ham tage turen hjem igen i frit fald. Virksomheder i alle størrelser kan være med, og selv simpel Content Marketing kan være yderst effektiv.

LinkedIn-eksperten Morten Vium har skabt opmærksomhed og forretningsmæssig værdi ved at dele ud af sin viden om social medier. Ved at fokusere på potentielle kunders udfordringer på LinkedIn, skaber han med sine tips og tricks, på både hjemmeside og blog, værdi for læserne.

”Min grundlæggende tilgang til de sociale medier handler om at skabe og styrke relationer ved at give værdi til andre. Ved at dele viden, erfaringer og holdninger beriger vi hinandens tilværelse og bygger et navn og et netværk for os selv. Det giver salg!”, skriver Morten Vium på sin hjemmeside.

 

 

Relevant indhold – vigtigst af alt

Felix Baumgartners stunt-spring er underholdende og Morten Viums deling af viden er informerende og hjælpende. Selvom de to eksempler er enormt forskellige, har de et fælles træk. De skaber godt og værdiskabende indhold. Vil du skabe stærke relationer til dine potentielle kunder, er dét et af dine vigtigste værktøjer. Overvej, hvad du kan gøre, for at skabe værdi for dine kunder. Måske skal du dele ud af dine erfaringer inden for et emne, måske skal du give konkrete tips og tricks, måske skal du komme med inspiration. Dét, det handler om, er, at du gør en forskel for din modtager. At du bidrager med noget relevant.

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.