Content Marketing: skab værdi for din modtager

Du er sikkert stødt på begrebet Content Marketing før, men hvad dækker begrebet egentlig over? Det får du en smagsprøve på her.

Mange er i dag blevet immune overfor traditionel markedsføring. De springer tv-reklamerne over og undgår webbannere og andre forstyrrende reklametricks. Denne stigende reklametræthed gør, at traditionel markedsføring bliver mindre og mindre effektiv. Det er her Content Marketing kommer ind i billedet.

 

Hvad er Content Marketing?

Content Marketing er kunsten at kommunikere uden at sælge. I stedet for at pitche en tale om dine produkter eller ydelser skal du levere en information, der gør dine kunder klogere. Formålet er at tiltrække dine kunders opmærksomhed, så du skaber relationer, tillid og i sidste ende loyale kunder. Noget, som vil bidrage til øget efterspørgsel på dine produkter eller ydelser.

Content Marketing handler om kommunikation, der opfordrer til dialog og engagement. Det skal kommunikeres direkte – til og med målgruppen. Med magasiner, blogs, nyhedsbreve, podcasts, videoer, online events osv. er der i dag rig mulighed for at være kreativ med Content Marketing. Det vigtigste er, at dit indhold har værdi for modtageren.

Godt indhold er afgørende!

Værdiskabende og relevant. Det er nøgleordene, når vi snakker indhold. Du kan starte med at betragte din egen kundegruppe som et publikum. De skal underholdes, stimuleres og have mulighed for selv at engagere sig.

Dét, man som virksomhed har på hjerte, skal derfor være relevant, engagerende og værdiskabende. God Content Marketing er unikt indhold, der motiverer kunden til at bruge tid og energi på produktet.

Opskrift på succes

En velkendt klassiker er Arlas kogebøger fra Karolines Køkken, som er et af de første Branded Content eksempler i Danmark. Med kogebøgerne har Arla udviklet et behov – uden direkte at reklamere for sine produkter.

Kogebøgernes indhold skaber værdi for målgruppen og engagerer Arlas kunder – noget du også ser, hvis du kaster et blik på deres Facebook-side. Desuden udgiver Karolines Køkken løbende nyt indhold og løfter sig dermed fra at være en marketingskampagne med udløbsdato til at skabe vedvarende værdi. Med Karolines Køkken har Arla således formået at kommunikere med sine kunder uden at have fokus på salg.

Hvorfor er Content Marketing fremtiden?

I takt med stigende trafik gennem websites, fangrupper på sociale medier og andre former for digital tilstedeværelse stiger kravet om interessant, relevant og underholdende indhold også. Du er nødt til at skille dig ud fra mængden, hvis netop din virksomhed skal i spotlight.

Værdiskabelse er nøglen til forbrugeren. Det handler om at positionere din virksomhed som vidensekspert og måske vigtigst af alt; skabe kundeloyalitet. For har du først opnået en stærkt kundeloyalitet, har du også et stærkt brand.

Vil du vide mere?

Følg med på bloggen de næste par uger, så risikerer du at blive endnu klogere på Content Marketing.

 

 

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.