21. dec. – Den gode historie?

Nu ved du lidt om fordele og ulemperne ved PR. Om samarbejdet med journalisten. Og om nyhedskriterierne. Og du vil gerne have noget omtale. Men hvad skal du skrive om? Her et par fif til hvilke gode historier, der gemmer sig i din virksomhed.

Måske er der er forestående begivenhed i virksomheden. Et jubilæum, årsregnskab, nye samarbejdspartnere eller tiltag, ændrede arbejdsvilkår i produktioner eller lignende. Det vigtige er, at din historie kan relateres til folk uden for virksomheden. Når din historie får betydning for lokalbefolkningen eller andre i samfundet, bliver den relevant for medierne at gribe fat i. Husk at det for dem handler om at sælge aviser (eksempelvis) og det gør de ved at bringe historier folk gider at læse).

Det kan også være, der er sket noget nyt i branchen, der fortjener omtale. Måske har markedet ændret sig? Eller der er nye forhold der gør sig gældende?

Det er altid godt at give noget ekstra og skabe værdi for læserne. Det gør du eksempelvis ved at dele noget viden eller lave how-to-guides. Husk at du er eksperten på dit område. Og sådan nogle har journalisterne altid brug for.

Tænk også på kalenderåret, når du vil finde relevante historier. Hvad er der sæson for? Er der årlige begivenheder i den kommende tid, der relaterer sig til det, du laver? Efterårsferie med børneaktiviteter? Vinter med brug for vinterdæk? Sommer med masser af nye jordbær?

Og sådan kan man blive ved… Der gemmer sig helt sikkert masser af gode historier i din virksomhed. Det er bare om at få dem frem i lyset.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.