Derfor skal du engagere dig i de sociale medier

Du skal ikke bare være til stede på de sociale medier – du skal også engagere dig i dem. Dét er, hvad vi kan konkludere ud fra de sidste par ugers mediestorm, som Telenor havnede i.

Telenor fik en velformuleret og sober klage fra en (tidligere) kunde Anders Brinkmann.

Ander Brinkmann klager til Telenor

Klagen startede noget af et oprør mod Telenor, da mange af deres kunder tilsyneladende var enige med Anders Brinkmann. Telenor er i følge en del af kommentarerne dårlige til at kommunikere og dårlige til at yde kundeservice. Det samme begyndte at vise sig på væggen på deres Facebookside – og vreden og frustrationen over Telenor voksede.

På Facebook lover Telenor: “På Telenors facebook-side kan du som kunde komme til orde. Kundeservice er klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 08-16.” Og vi skal sandelig love for, at kunderne er kommet til orde. Problemet hos Telenor er, at de ikke tog henvendelserne alvorligt, og da det var uden for Kundeservices “åbningstid” blev Anders Brinkmanns post hængende ubesvaret af Telenor. Det gjorde, at den dårlige omtale af Telenor spredte sig med lynets hast – uden Telenor besvarede den. Det resulterede i 32.682 likes og 3.514 kommentarer (indtil videre)!

Telenor er begyndt at lytte!

Nu er der kommet andre boller på suppen, og det ser ud til, at Telenor har lært af deres fejl. Selvom deres væg stadig afspejles af negative kommentarer, bliver de også rost for endelig at gøre noget ved problemerne. Men tænk sig, at det skulle komme så vidt.
De har undskyldt for deres fejl, og deres brug af Facebook afspejler nu i højere grad end tidligere dialog. De er endelig begyndt at lytte!

Formålet med dette indlæg er at pointere, hvor vigtigt det er, at du ikke bare er til stede på de sociale medier. Jo, det er tidskrævende og jo, det kan være noget af en udfordring, men du er nødt til at engagere dig på de sociale medier. Du skal ikke bare have en side på Facebook eller en profil på Twitter, fordi alle andre har. Du skal overveje, hvilke potentialer der er for dig og din virksomhed at komme i tæt dialog med dine kunder. Spred positive budskaber om din virksomhed og imødekom de negative. Og husk for Guds skyld altid at lytte til og gå i dialog med dine brugere! De er dit og din virksomheds vigtigste aktiv.

One comment on “Derfor skal du engagere dig i de sociale medier

  1. Pingback: God kundeservice på Facebook | KOMMENT.dk

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.