Hvorfor skal din virksomhed blogge?

Forestil dig, at du har besluttet dig for, at du vil hækle et tæppe til din gravide veninde. Det betyder, at du først og fremmest skal lære at hækle, men du skal også have købt garn, hæklepind, og fundet ud af, hvilken hæklemetode du vil bruge. Her lægger du (igen) din lid til Google. Du snuser lidt rundt og bliver lige så stille klogere på, hvordan du skal gribe dit hækleprojekt an. I søgeresultaterne kommer en blog, der hedder ”Tante Hannes hæklerier” (NB! blogs ligger ofte højere i søgeresultaterne, fordi de jævnligt opdateres). Tante Hanne hækler alverdens lækre ting og sager, og på hendes blog er der billeder af ting, hun har hæklet, opskrifter hun har fulgt og gode råd til valg af materiale. Bedst af alt er, at hun har uploadet videoer, som du kan følge og dermed lære at hækle. Og så har Tante Hanne en webshop, hvor hun sælger garn til samme pris, som de andre steder, du har kigget. Hvor mon du køber dit garn?

Vis, hvad du kan

Blogging er for dig, der har noget på hjerte. Blogs kan handle om alt mellem himmel og jord, og det er forskelligt, hvad man skriver, hvordan man skriver, og hvor tit man skriver. Med en blog har du (og din virksomhed) en tydelig stemme, og du har mulighed for at vise, hvem du er, og hvad du ved noget om.

Hvorfor skal din virksomhed blogge?

En blog kan være et godt værktøj for dig og din virksomhed til at blive mere synlig online

Tante Hanne hækler selv og deler ud af sin viden om emnet, og det gør, at hun fremstår troværdig, og – ikke mindst – har besvaret dine spørgsmål om hækling. Du får inspiration, vejledning og mulighed for at handle ét og samme sted.

En blog kan gøre det samme for dig, som det har gjort for Tante Hanne – den kan give kunder i butikken. Med en blog kan du skabe kendskab til dit produkt/dine løsninger og samtidig etablere dig som ekspert på netop dit område. Og – vigtigst af alt – en blog åbner op for dialog med dine kunder.

Kom i gang med at blogge

Der er nogle overvejelser, du med fordel kan gøre dig, inden du kaster dig ud i blogging. Først og fremmest skal du huske på, at blogging kun er for dig, hvis dine fingerspidser kribler for at skrive. Du skal blogge, fordi du har lyst, ikke fordi du bør. Dernæst skal du spørge dig selv om, hvad du vil med din blog, hvad du kan tilbyde læseren, og hvordan du kan besvare dine kunders potentielle spørgsmål. Har du allerede svarene? Så kan det være, at en blog er det helt rigtige medie for dig og din virksomhed.

Har du fået blod på tanden, og kribler det allerede i fingerspidserne? Så følg med – snart giver vi lidt begyndertips til, hvordan du kommer i gang.

 

2 comments on “Hvorfor skal din virksomhed blogge?

  1. Pingback: Er en blog det rigtige for dig? | KOMMENT.dk

  2. Pingback: Blogs, et uundværligt medie | KOMMENT.dk

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

HTML tags are not allowed.